přeskočit na hlavní obsah

Šipkovaná

O článku

  • Aktualizováno
  • Autor
    Jana Kubátová

Kategorie

Pomůcky: 2x Obrmapa nebo vytištěný hrací plánek (alespoň A4), vytištěná zadání, vytištěné vysvětlivky, tužka a papír pro každého hráče 

Šipkovaná prověří dobrou paměť a znalost piktogramů. Kdo dokáže správně oběhnout více tratí? K dispozici varianta A (max 3 pokyny, 4 základní směry) a B (max 4 pokyny, 8 směrů). Celkem 20 zadání.

Rozmístěte stanoviště v tělocvičně, na hřišti nebo na louce přibližně podle schématu. Hráči vybíhají z prostředku, kde si losují zadání a kde mají domečky (místo s podepsaným papírem, tužkou a pitím).  Na jedné straně herní plochy jsou Obrmapy na druhé straně visí Nápověda.

Úkolem hráče je vylosovat si zadání (viz obr.), kde je v políčku start slovně napsaný piktogram, kde se začíná. Hráč poté postupuje po řádcích a píše slovně název piktogramu, kde podle šipek je kontrola. 1K – posed, 2K – údolíčko,...

Modifikace: Pohyb k Obrmapě probíhá určitým způsobem, který je napsaný na papíru uprostřed herní plochy (v domečku). Například vždy na 1K – běh pozadu, 2K – žabáci, 3K -skipping, .... Zpět od Obrmapy se běhá.

Přílohy