(Ne)překonatelný ISSprOM
zaměření: mapové symboly ISSprOM, pravidla OB, rozvoj rychlosti a obratnosti
prostředí: tělocvična
pomůcky: kartičky (Ne)překonatelný ISSprOM, lavičky, kužely
Se svěřenci pomocí místní mapy ve sprintovém mapovém klíči zopakujeme, které objekty jsou dle pravidel zakázané překonávat. Hráče rozdělíme do skupin po 4-6 běžcích. Každé ze skupin přidělíme závodní dráhu, která se skládá z 6 laviček, které reprezentují šest mapových značek na mapě, a 6 kuželů, jeden před každou lavičkou, viz obr.22 vlevo. Každé skupině poskytneme 21 sprintových karet, které obsahují vždy 6 různých mapových značek, které jsou mapovým klíčem buď povolené, anebo zakázané překonávat. Karty si závodníci umístí na startovní čáru potiskem dolů.
pravidla: Po odstartování si bere běžec do ruky kartu a přeskočí přes všechny lavičky, které představují překonatelné symboly na mapě. Před prvním nepřekonatelným objektem se zastaví, odloží na kraj lavičky kartu a vrací
se zpět na začátek, kde předá štafetu a vybíhá druhý z týmu. V případě, že je na mapě všech šest symbolů překonatelných, odloží kartu až na cílové čáře. Vítězí tým, který se jako první zbaví všech karet a po kontrole odložených hromádek má vše zařazené správně.
modifikace: Závodní dráhu postavíme dle obr. vpravo. Hráči si stoupnou do dvou zástupů. Závodí proti sobě vždy dva závodníci. Každý si na startovní signál otočí svoji kartu, zapamatuje si, které lavičky má přeskočit (překonatelné značky) a které má oběhnout (nepřekonatelné značky). Hráč, který momentálně stojí za závodníkem v každém zástupu, kontroluje správnost průběhu tratí, případně závodníka diskvalifikuje. Trenér na cílové čáře přiděluje bod tomu, kdo jako první proběhne a není diskvalifikovaný. Soupeře můžeme střídat a vítězem se stane ten, kdo má po svých 10 startech na kontě nejvíce bodů.