Dráhový sprintový test
Tento specifický sprintový trénink je blíže popsán v metodické publikaci Sprintové disciplíny.
Potřebujete k němu čtyři SI jednotky (každých 100m na ovále jedna), mazání a vyčítací jednotku. Absolvuje se podle předem daného rozpisu (popisů kontrol), razí se kontroly (kontaktně) a po oražení se mění směr běhu. Celková délka je 4,4km. Při tomto testu se do výkonu dostává i faktor koncentrace – je velmi lehké se ztratit v úsecích, které máte absolvovat. Taková situace přichází klasicky v bodě, kdy byste i při normálním sprintu pocítili nastupující krizi – např. na třetím kilometru. Tento bod je zásadní, buď uděláte chybu a závod je pokažený, nebo se na to naučíte reagovat, což je jedním z cílů sprintového testu a vzniklou situaci si pohlídáte.
Svoje dosažené časy můžete zaznamenat ZDE.
Finská varianta sprintového testování na dráze je zajímavým zpestřením běžného oválového nabírání kilometrů s prvky změn směru doprava či doleva, otočky nebo nutností skoro úplného zastavení v zatáčkách dráhy. Nebo dokonce i jednoho z hlavních nominačních závodů na sprintové disciplíny, pozn. na dráze běhají jen toto, žádné čisté 3km. Průběh testu hezky znázorňuje samotný obrázek, kde lze vidět šest, respektive pět (2K a 6K je jedna stejná) SI jednotek nastavených v SIAir+ modu a modré tečky jsou bariéry (atletické překážky, lavičky apod.), kolem kterých běžec probíhá tak, jak naznačuje fialová čára/spojnice. Dále je potřeba SI jednotka na start a do cíle. Celkově tedy potřebujeme 7 kontrol a 10 překážek, nicméně případným modifikacím se meze nekladou. Ženy absolvují čtyři plná (+-3 km) a muži jich mají pět (+- 3,6 km). Pozorným analytikům možná dojde, že délky uvedené na obrázku se úplně neztotožňují s finální oběhnutou trasou, protože při počítání došlo k započítání úseku mezi 1K a 2K vícekrát, ale to ničemu nevadí, protože nakonec v tomto konceptu jsou celkové délky kratší.