Všestrannost
Náměty na obsah tréninků nejmladších - všestrannost
- VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha: Grada, 2011.
- VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ,I. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008.
- VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ,I. Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada, 2009.
Zde je uvedena pouze jedna cvičební jednotka pro děti do 10 let na ukázku. Dalších mnoho podobných naleznete v publikacích:
Lev, lvice, lvíče
„Cirkusové číslo graduje se všemi lvy společně. Nastupují lvice se lvíčaty a důstojní lvi. Taková podívaná se hned tak nevidí.“
Na začátku dráhy si děti zvolí koho představují (lev, lvice, lvíče).
Pod lavičkou provlékneme jednotlivé díly švédské bedny na šířku střídavě vlevo a vpravo:
- překračovat díly švédské bedny při chůzi vpřed po lavičce a zpět prolézat vysuté díly na jedné straně
- překračovat díly švédské bedny při chůzi bokem po lavičce a zpět překračovat vysunuté díly na jedné straně
- přitahovat se na lavičce v lehu na břiše pod jednotlivými díly bedny, zpět – prolézat vysunutý díl, přelézt přes lavičku, prolézt vysunutý díl na druhé straně a opět přelézt přes lavičku atd.
- dvojice – jedno dítě se přitahuje v lehu na břiše po lavičce pod jednotlivými díly bedny a druhé dítě přelézá střídavě přes díly švédské bedny a lavičku z jedné strany na druhou přes plazící se dítě – kdo je rychlejší?
- prolézt vysunutý díl švédské bedny dokola (360°) ve vzporu dřepmo, překročit lavičku a prolézt protilehlý díl stejným způsobem
- chůze po lavičce, prolézt po lavičce pod žebříkovým obloukem, slézt z lavičky, přelézt žebříkový oblouk shora, zpět chůze po vyznačené trase, přelézt nebo podlézt pod lavičkou a zpět na start.