přeskočit na hlavní obsah

Piškvorky

O článku

  • Aktualizováno
  • Autor
    Martin Štoudek
    Vojtěch Macek

Kategorie

Pomůcky: 9 obručí nebo 6 kusů lana; rozlišovací dresy / vytyčovací mety „kloboučky“ / šátky dvou různých barev (3 ks od každé barvy).

Běhací piškvorky jsou dynamická běhací modifikace klasických piškvorek, která je vhodná do tělocvičny i ven.

Před hrou vytvoříme na zemi z obručí mřížku 3x3, namísto obručí můžete na vyznačení mřížky použít např. kusy lana nebo na pevném povrchu třeba i křídu. Hru lze modifikovat zvětšením mřížky na více polí. Několik metrů od mřížky pak vyznačíme startovní čáru, odkud budou závodníci vybíhat.

V této hře soutěží dva týmy proti sobě, každý má přidělený jednu barvu. Ideální počet členů týmů je 7 nebo méně, aby neměli jednotliví členové velké prostoje mezi svými koly velké prostoje (hrajeme vždy několik opakování, aby se všichni dostatečně prostřídali). Úkolem týmů je postupně umisťovat do mřížky dresy (příp. mety, šátky apod.) svojí barvy tak, aby obsadili 3 pole v jedné linii dříve než soupeřící tým. V jednom poli mřížky může být v jednu chvíli jen jeden dres. Je samozřejmě povoleno taktizovat a kromě snahy propojit svoji linii také „škodit“ druhému týmu a umísťovat svůj dres tam, kde soupeři chtějí propojit svoji linii.

První tři závodníci každého týmu již před startem drží své dresy v ruce. Na startovní povel vybíhají první závodníci obou týmů k mřížce a umístí do ní své dresy, poté běží zpět ke svého týmu a plácnutím ruky předávají štafetu svým druhým úsekům. Ti opět běží k mřížce, umístí dres a předají štafetu třetímu závodníkovi. Pokud ani po jejich kole není ani jedním týmem propojena linie, předávají štafetu čtvrtým závodníkům, kteří si už dres nenesou, ale běží k mřížce a tam mají možnost přesunout jeden z dresů svého týmu ze současné pozice do jiného volného místa v mřížce. Takto pokračujeme ve střídání závodníků až do chvíle, než má jeden tým propojenou linii a vyhrává dané kolo.