Virtuální multilevely
Při tréninku na sprintové závody často nemáme ve svém okolí natolik komplexní terény, které by umožňovaly nácvik mapově náročnějších situací a složitějších voleb postupů. V rámci stavbu tréninku si můžeme pomoci postavením "virtuálních" překážek (které má závodník pouze v mapě, v terénu je neznačíme). Nejčastěji to mohou být umělé zábrany ("švábi") nebo zakázání běhu mimo cesty a chodníky např. v parku pomocí olivové plochy ("tráva je láva"). Speciální formou pak mohou být virtuální víceúrovňové oblasti – "multilevely" pro nácvik pochopení způsobu mapování takových struktur. Nevýhodou je sice časová náročnost přípravy mapy pro trénink v OCADu / OOM, ale podobný trénink, kde se do plánování voleb postupu přidává faktor více úrovní, může být velkým přínosem.

Ukázková trať tréninku s virtuálními multilevely
Před tréninkem je potřeba vysvětlit svěřencům, jakým způsobem jsou víceúrovňové struktury mapovány, a v jakých směrech je možné je probíhat (k čemuž může sloužit tento příklad).
-
- Pokud vběhnu šipkami, jsem ve spodní úrovni a musím opět vyběhnout šipkami.
- Pokud naběhnu přes tečkovaný nebo jiný okraj, jsem na horní úrovni a nesmím vyběhnout šipkami (nesmím "skočit dolů" do dolní úrovně).
- Pokud jsem ve spodní úrovni v místě šrafování, neplatí pro mě zakázané plochy na horní úrovni (např. olivový privát, fialová zakázaná silnice, zakázaný hustník).
- Nepřekonatelné objekty v dolní úrovni se značí plošným přerušením šraf.
- Nepřekonatelnou zeď nesmím překonat v žádné úrovni.
