Honičky
Mrazík
Asi nejznámější varianta honičky - chytač představuje Mrazíka, chycení hráči musí "zamrznout" na místě a rozkročit nohy. Zamrznutého hráče může oživit jiný hráč tím, že jej podleze. Lze doplnit pravidlem, že pro oživení je potřeba podlezení dvěma různými hráči (což zamrznutý hráč ukazuje jednou nebo dvěma zvednutýma rukama).
Varianta neznámý Mrazík – trenér určí poklepem na záda (potají) Mrazíky, po uplynutí jednoho kola hry (cca 3 minuty) mají hráči za úkol určit (vyjmenovat) všechny Mrazíky.
Pumpičky (M. Štoudek)
Určíme jednoho až dva chytače (představují špendlíky), ostatní hráči představují pneumatiky. Úkolem špendlíků je chytit dotekem všechny ostatní hráče (píchnout všechny pneumatiky). Chycený hráč se jako vyfukující pneumatika sesune na zem, a zvedne ruku s 5 vztčenými prsty (případně obě ruce a deset prstů, jak určíme podle počtu hráčů a velikosti prostoru). Pneumatiky se mohou vrátit zpět do hry, pokud je nějaký jiný hráč znovu "dofoukne pumpičkou", tedy udělá vedle ní dřepy, přičemž pro oživení je potřeba 5/10 dřepů a zbývající dřepy do oživení ukazuje vyfouklá pneumatika prsty zvednutých rukou. Dřepující hráči ale nejsou imunní proti špendlíkům, v průběhu oživovacího dřepování proto mohou odběhnout a zbývající dřepy k oživení v počtu ukázaných na prstech může dokončit někdo jiný.
Chobotničky (M. Štoudek)
Chytá jeden nebo dva hráči, hrajeme na polovině hřiště. Chycení hráči si sednou na zem a pomáhají chytačům tak, že se snaží rukou chytit okolo běžící hráče (aniž by se pohnuli z místa).
Honičky s novinami (E. Voborníková)
Čtyři honičky s využitím novin jako netradiční pomůcky naleznete na stránce Netradiční pomůcka - noviny.
Řetězová honička (M. Štoudek)
Začínají chytat dva hráči, kteří se drží za ruce. Jakmile někoho chytí, ten se s nimi chytí za ruce a připojí se do řetězu. Pro chycení stačí, aby se hráče dotknul kdokoliv z chytačů. Pokud se chytačský řetěz rozpojí, nebo ještě není čerstvě chycený hráč zapojen, nemá řetěz "moc" chytat, musí se nejdřív opět spojit. Vítězí poslední nechycený hráč.
Honička dvou týmů na poloviny (M. Štoudek)
Hráče rozdělíme do dvou týmů, každý dostane přidělenou jednu polovinu hřiště. Poté si každý tým ze svého středu vybere jednoho chytače, kterého vyšle na polovinu soupeřů. Na startovní písknutí je cílem vybraných chytačů pochytat všechny protihráče (ti si po chycení sednou na zem) co nejrychleji – tým jehož chytači se to povede jako první, má bod. Hrajeme na několik kol a počítáme body, členové týmů se střídají na pozici vyslaného chytače.
Časovaná honička (M. Štoudek)
Hrajeme na polovině hřiště. Na začátku určíme dvojici chytačů, která má za úkol pochytat ostatní hráče. Měříme čas za jak dlouho se podaří pochytat všechny hráče, případně počítáme chycené hráče za určený časový limit (1 minuta). Poté vybereme další dva chytače, kteří se snaží toto skóre překonat.
Štafetová honička
Hráče rozdělíme na dva týmy (kluci X holky) a hrajeme na polovině hřiště. Holky se pohybují volně po hřišti a kluci mají za úkol vybíhat z okraje hřiště štafetově. Cílem každého kluka je chytit jakoukoliv holku na hřišti (ta pokračuje dále ve hře) a vrátit se na kraj hřiště, kde předá štafetu dalšímu klukovi v pořadí. Měříme čas, zaz který dokáže tým štafetově pochytat hráče z druhého týmu a naopak.
Domečky
Klasická honička, při které se lze schovat v domečku (prostor pro jednoho hráče vyznačený 4 kužely). V domečku může být vždy maximálně jeden hráč, pokud tam chce jiný, musí ho jemně (!) vyšoupnout ven. Dotekem se baba předává.
Opičí honička
Klobouček pro každou dvojici.
Hráče (opice) rozdělíme do dvojic, které si stoupnou 1 metr od středové čáry, na které leží klobouček (banán). První hráč dělá různé pohyby/tanečky, druhý vše opakuje dokud první neukradne banán a neběží s ním za 15 metrů vzdálenou metu. Pokud se první dostane s banánem za metu, aniž by ho druhý chytil, má bod. A naopak. Hráči se střídají.