Pro menší děti -nejdříve si s nimi o obrázku povídat,aby se s ním seznámily-př.Jsou tam nějaká zvířátka, které se ti líbí nejvíc, na které by sis dal pozor. které se nachází ve vzduchu, ve vodě, na zemi…Je to ve městě…Kde je umístěna kontrola….) a pak využít něco z úkolu dva(2). Na závěr si mohou děti obrázek vymalovat.
Pro začátečníky nebo pro ty, co se budou učit nový piktogram:
Vedoucí předloží dětem obrázek objektu(jak vypadá ve skutečnosti),pak mapovou značku a nakonec příslušný piktogram. Děti potom po něm pátrají na obrázku.
Vedoucí ukáže pouze mapovou značku a děti hledají odpovídající piktogram na obrázku.
Vedoucí prezentuje jen obrázek objektu (nebo jen piktogram) a děti odhalují dotyčný piktogram na obrázku.
Najděte na obrázku co nejvíce požadovaných piktogramů, které se používají v OB. Nalezený piktogram na obrázku zakroužkuj a napiš k němu požadované číslo. 1-kámen 2-jeskyně- 3-budova 4-tunel 5-hraniční kámen 6-skalní věž 7-bažina 8-mraveniště 9-zpevněná plocha 10-roh lesa
Kdo najde na obrázku nejvíce piktogramů za 5/10/15…minut? Nalezený piktogram zakroužkuj, očísluj a mimo obrázek napiš dané číslo se slovním vysvětlením(jaký objekt na mapě označuje).
Objev co nejvíce piktogramů, kterým na mapě odpovídají značky malované modrou(zelenou, černou…)barvou(např.jezero…). Nalezený piktogram zakroužkuj, očísluj…
Komu se podaří objevit piktogram, který nebude mít žádný z jeho spoluhráčů?
Pokus se vypátrat co nejvíce piktogramů, jejichž odpovídající mapové značky začínají na písmeno P (S, H, K…) –posed, prohlubeň, pěšina, průsek, podchod, pramen, plot, příkop…